Elsk Christiania

Vi kalder 100 forbedere til at stå i gabet for vækkelse på Christiania 

Massiv og målrettet forbøn for Christianias beboere og besøgende skal vende Christianias 50årige historie. Flere profetiske ord siger, at Gud ønsker at transformere Christiania til en oase, hvor mennesker finder ægte frihed, frelse og forløsning gennem Jesus Kristus. Og “Den der tager Christianias fæstningsværker, tager Danmark”. 

Vil du være med til at gøre en vigtig forskel på Christiania og Danmark? Så meld dig som forbeder! Vi har brug for dig!                                  Tilmeld dig forbøn for Christiania

 
BreakThrough Danmark og Christiania Kirken har indledt et samarbejde om at kalde 100 forbedere fra hele Danmark til at være med til at stå i bøn for, at mennesker på Christiania får et møde med den levende Gud. Vil du være med til at gøre en vigtig forskel på Christiania og i Danmark? Så meld dig som forbeder! Vi har brug for dig! Og inviter gerne andre, som har bøn på hjertet, med!

”Den der tager Christianias fæstningsværker tager Danmark” er et profetisk ord til Danmark fra 2018 af profet Tomi Arayomi fra RIG Nation, som har gæstet Danmark flere gange. BreakThrough Danmark har bedt med team ud fra Christiania Kirken siden 1. januar 2020. ”Vi har arbejdet meget strategisk og endevendt ethvert fæstningsværk, som Herren har ledt os til at bedømme og bede over”, siger Betina Enemark, daglig leder af BreakThrough Danmark. ”I 2020 har vi forholdt os til de åndsmagter som havde fået råderet på Christiania og derigennem i Danmark, pga. mennesker oprør mod Herren”. Her i anden fase arbejder vi mere taktisk og operationelt, hvor vi for det første ønsker at samle 100 forbedere til forbøn for konkrete mennesker – beboere, husstande og besøgende – og dernæst har vi et outreach tema, som møder mennesker på gaderne på Christiania med kaffe, hvor samtale kan starte, og udvikle sig til bøn, helbredelse, udfrielse og frelse, ledt af Helligånden. 

Der er brug for bøn på tre områder:
 

Bøn for beboerne/husstande: Vi ønsker forbøn både for de 630 voksne, unge og børn som bor på Christiania i dag, og som er fordelt på ca. 400 husstande og ca. 100 virksomheder. Disse mennesker er måske både 1., 2. og 3. generation Christianitter, og sætter en stor ære i den frihed Christiania giver dem. Christiania er en fristad, et lille samfund, har deres egen renovation, husbyggeprojekter, egne regler, normer og dagligliv. Vi ønsker at Guds ånd møder Christianitterne, og at Jesus må blive Herre og Konge i deres liv, og at Guds ånd må være med til at vejlede og bygge sammen med dem fremover.

Bøn for besøgende: Vi ønsker også forbøn for de mange besøgende, som har en daglig eller ugentlig gang på Christiania, og som de profetisk evangelist teams på Christiania kommer i kontakt med. Vi møder mennesker, og giver det, den enkelte har brug for, fra Guds hjerte, i form af ubetingede kærlighed, profetiske ord, forbøn for sygdom, depression, smerte eller frelse i Jesus Kristi Navn. Vi har betjent mange, og ønsker at der fortsat bliver bedt for dem, så Guds Ånd må blive ved med at betjene dem, og arbejde i deres liv.

Bøn for Christiania: Lige nu sker der også ting på Christiania, hvor nogle af beboerne ønsker at lukke hashhandlen på Pusherstreet. Dog er der mange forskellige interesser. Link til artiklen i Ekstra Bladet af 7. aug.’21. Beslutningerne på Christiania vil influere hele Danmark. Hvordan beder vi ind i dette? Vi beder og søger Gud for mangfoldige løsninger på menneskers, Christianias og Danmarks udfordringer. ”Hvad I end gør, så gør det i kærlighed!”
1. Korinter 16,14:  Meld dig som forbeder – og vær med til at gøre en mægtig forskel i mennesker liv i vort land.

Hvis du har lyst til at være med og har mulighed for at afsætte 5-15 minutter i bøn – hver dag – for fem specifikke husstande eller besøgende på Christiania – i en periode på fire måneder – september til december – så hører vi hjertens gerne fra dig. Du modtager inspiration på mail, og vi beder online til inspiration og gruppemøder gennem hele forløbet, så alle, som har hjerte for at bede, kan være med.  ”Målet er at samle forbedere fra hele landet, så vi kan stå sammen i enhed, om en fælles opgave, at velsigne Christiania”, udtaler John Andersen, præst i Christiania Kirken.

Processen i projektet:

  1. Du tilmelder dig som forbeder ved at udfylde tilmeldingsblanketten Tilmeld dig forbøn for Christiania.
  2. Når du har tilmeldt dig til at være forbeder, så vil du modtage en “tak for tilmeldingen mail”, med inspiration til at bede generelt for Christiania og behovene. 
  3. Du vil modtage en mail med en liste over de fem specifikke bønnepersoner/husstande, du har fået tildelt at bede for.
    Hver person vil have et unikt nummer, og et forbogstav, der gør det muligt for dig at bede for en person/husstand, en besøgende eller en virksomhed med navns nævnelse. Da alle kender hinanden på fornavn på Christiania, har vi valgt at alle kun får udleveret et forbogstav, så det ikke er muligt at finde frem til den person, man beder for. Når du har modtaget dine forbøns-emner, kan du gå i gang med at bede for dem hver dag, i den tid du vælger at afsætte hertil.
  4. Du vil løbende få inspiration til at løfte dine forbøns-personer ind foran Guds trone. Og du vil blive inviteret til konkrete aktiviteter. 

ONLINE-møder: Morgenbøn hver fredag kl. 8.00-8.30 og fællessamling hver 14. dag – fredag kl. 20.00-21.30 på Zoom. 
Vi mødes til online-møder hver 14. dag, fredag kl. 20.00-21.30, hvor vi får inspiration og kan dele erfaringer med andre i grupper. Endvidere vil der være bøn hver fredag kl. 8.00-8.30 for Christiania og Danmark i den lukkede Facebook-gruppe ”BreakThrough – Elsk Christiania”, så vi bliver holdt til ilden og oplever at stå sammen i enhed i denne proces. De erfaringer du samler her, kan du bruge til at brede ud til at bede for andre projekter, din by eller dit land, sammen med andre. Så meld dig til og vær med til at forandre Christiania og Danmark i bøn. 

Medie og kommunikation: Vi bruger e-mail til generel information. Vi inviterer gerne alle, som deltager til at melde sig ind i Facebook-gruppen “BreakThrough – elsk Christiania”. Endvidere bruger vi Zoom så vi kan afholde online fællessamlinger i forskellige grupper. Når du får en mail, med indkaldelse til fællesmøde via Zoom, skal du første gang huske at installere Zoom på din pc/mobiltelefon, før du kan deltage på mødet.

Inviter andre til at være med. Send endelig denne opfordring til alle i dit netværk, som har forbøn på hjertet, eller ønsker at udvikle sig her igennem. Husk vi er alle kaldet til at bede for andre mennesker, byer, landet eller formål. Gud hører vores bøn, og handler på vore bønner, når vi beder ifølge Hans vilje.

Vi glæder os til denne proces sammen og ser frem til at modtage din tilmelding. 

Guds fred og kærlighed og bedste hilsner

Betina Enemark
Daglig leder, BreakThrough Danmark
John Andersen
Præst, Christiania Kirken
Patrik Näsfors
IT-tekniker, Christosnet

Tilmeld dig forbøn for Christiania

 

Bøn for 100 forbedere og vægtere må melde sig, og tage kaldet til at bede for:

  • Bed for at 100 forbedere vil melde sig til at være med
  • 5 konkrete husstande/besøgende på Christiania
  • 5 minutter hver dag
  • I 3 måneder – september – oktober – november
  • At fuldføre og dele vidnesbyrd ved fælles samling på Christiania i december 2021

Bøn for hele Christiania om:

  • Guds berøring og vækkelse til beboer og besøgende på Christiania – at Jesus må være Herre og konge i deres hjerter
  • At Jesus må give Christiania sit jubilæums år – forløst ind i Guds plan
  • Guds løsninger på hash-handlens problematikker på Christiania
  • At 100 forbedere må melde sig til at bede for 5 konkrete husstande/virksomheder på Christiania
  • At profetisk evangelist teams på Christiania – må velsigne mennesker med Guds kærlighed og kraft

Når du har fået tilmeldt dig, og du er blevet godkendt som forbeder, vil du modtage 5 konkrete forbøns-emner på mail. 

Lidt om os:

Christiania kirken er en lille kirke, som har eksisteret i ca. 15-20 år. Den er lokaliseret lige bag Pusher-street og den Grå Hal, som er et stort koncertsted på Christiania. Christiania Kirken startede som en bønnegruppe af John Andersen, som flyttede ind på Christiania for 25 år siden, og senere blev han gift med Sandra, og sammen er de præstepar i Christiania Kirken i dag. Kirken holder gudstjeneste søndag eftermiddag kl. 16 og deltagerene kommer både fra Christiania og København. De møder og tager sig af dem, som de har i deres netværk og som kommer forbi dem.
Christiania Kirken . Psyak, København . DK-1440 København . Facebook: Christiania Kirken

BreakThrough Danmark startede 1. januar 2010 med en længsel efter at se mennesker, fællesskaber, kirker og byer rejse sig op og udleve deres gudgivne kald / potentiale. Vi startede målrettet bøn for Danmark i 2014 med to dages dedikeret bøn hver uge, og med 24-timers bøn hver måned under overskriften ”Herre lær os at bede” og ”Sæt vort kongerige fri”. Vi har gennem årene bedt målrettet for Holbæk (2014-2017) Roskilde og Roskilde Stift (2018-2019), hvorefter Herren spurgte os i slutningen af 2019 om vi ville give Ham 2020 på Christiania.
Flere profetiske ord var givet til Danmark:Den der sætter Christianias fæstningsværker fri, tager Danmark” (juli 2018), og ”Danmark er i oprør imod mig og mit DNA for livet, familien, rødder og enhed i fællesskabet. Kør det igennem BreakThrough ellers sker der værre ting” (juni 2019). Side 2.
Derfor har vi i BreakThrough været på Christiania i hele 2020, og har gennem bøn endevendt Christiania for samtlige fæstningsværker, som vi har mødt, og har søgt Guds ånd for indsigt og givet det over til Jesus, ved i bøn at ”binde den stærke mand/ånd og løse Guds rige ind på stedet”.
Læs de profetiske ord her: 2018-2020_DK_profetiske ord vi vandrer i for at sætte Guds kongerige fri, side 1-3.

Vi oplever at vi på mangfoldige måder har fået lov til at rydde fæstningsværkerne i den åndelige verden. På Christiania var afgudsdyrkelsen markant og lige foran vores øjne, så vi lærte at forholde os til det, og bede ind i tingene, til vi oplevede gennembrud i vores ånd og i fællesskabet. Det har været virkeligt forløsende vandring for alle, som har været med”, mener Betina Enemark. BreakThrough sætter en stor ære i at bede i enhed, og gøre os klar til enhed, så vi sammen kan høre Guds strategier for det Han viser os i ånden.

Fase 2 er nu. I BreakThrough har vi her i 2021 startet med lovsang og bøn på græsplænen mellem Christiania Kirken og den Grå hal, for vi ønskede: ”Send Judah først”, at prise og lovsynge Herren, så vinder vi krigen”. (2. Krønikebog 20, 17-21 og Dommer 1,1-2). Herigennem har vi fået kontakt med flere beboer, som vi har fået lov at besøge og bede for, og som har oplevet helbredelser og opmuntringer. Jesus er jo allerede gået i forvejen, og baner vejen for sit rige. Foruden at vi kalder 100 forbedere, sender vi også et outreach team ud og møder mennesker på Christiania.

Outreach: Vi har investereret i en Christ-meeting-point-cykel, hvorfra vi serverer en gratis kop kaffe, the, småkage, suppe kan få en samtale og vi kan udbrede Guds rige ved at den enkelte giver ud af Guds kærlighed, glæde, profetiske ord, bøn, helbredelser, udfrielse, frihed og frelse mv. Vi oplever allerede, at når vi er der, opsøger folk os selv. Vi har hørt udtalelser som: ””wow, her kan vi tale sandt”, ”da jeg hørte lovsangen, blev jeg fyldt med fred”, en anden kom og ville synge for os, og gav til sidst sit liv til Jesus. Vi er forberedte på alt kan ske, og lader Helligånden lede os i hvert eneste møde. (Markus 16,17-18). Outreach team på Christiania – hver onsdag kl. 10-16.00. Bor du i København eller på Sjælland – og har lyst til at være med – Så skriv og fortæl lidt om dig selv på elskchristiania@breakthrough.dk
BreakThrough Danmark . Strædesbakken 2. Tjebberup . DK-4300 Holbæk . +45 20 77 63 67 . info@breakthrough.dk

Tilmeld dig forbøn for Christiania